lördag 25 juni 2011

Midsommar!

Kan bara konstatera att detta var en midsommar inte alls lik någon annan.

Mysfrukost med barnen.
Funderade lite på vad vi skulle ta oss till. Men konstaterade att jag inte mådde bra och vädret visade sig inte från sin vackraste sida, så vi blev hemma.
Pratade med farmor D, jag hade en tanke på om att vi kunde åkt dit men vädret och förkylningen gjorde att jag inte ens nämnde det. Vill inte sitta inne och smitta ner D och L, dom behöver inte ha denna skiten.
Sen städade jag i badrummet, rensade vattenlåset och sånt mysigt.
Handfatet! Ugglor,ljus och tvålkopp fynd på Nordik. Burkarna från Indiska. 

Nya burkar i badrum! De två vita från Indiska, den blommiga från Åhlens.

Var helt slut efter det och då skule vi äta mat. Fick ett bryt och bara grät, antagligen en kombination av förkylningströtthet/städutmattning och oerhörd saknad. För när jag inte längre hade jättemycket att göra började jag sakna.
Första midsommar som jag/vi inte har vår älskade Man/pappa med. Det är så tomt, så fruktansvärt tomt. Jag känner att jag har fått tillbaka mitt tryck över bröstet och att jag är lite på helspänn hela tiden. Nu har jag ju förkylningen också som gör det tungt att andas. Jag hoppas att det är så i alla fall.
T tog hand om matagningen. Potatis, köttbullar, matjesill, gräddfil, rädisor, gräslök och smör. Till maten drack barnen pärondryck och jag tog en öl och en snaps. Efter maten åt vi jordgubbar och grädde, så hiskeligt gott!

Midsommargubbar

Nya silen och vispskålen! En jordgubbe lämnades kvar?!

Jag och barnen tittade på buskis, T och C försvann in på Ts rum.
Senare på kvällen när barnen lagt sig ville jag inte riktigt sova så jag tittade på Trubbel i paradiset (dvd) en smått underhållande måbra film.

Tittar nästan uteslutande på det, varför ska man ser annat...
Tycker inte om skräckfilmer, jag blir rädd, jag vet att det inte är på riktigt men tycker inte alls om det. Och varför ska dom ha såndäringa läskig musik. Krigsfilmer kan var okej  men ganska deprimerande, biljaktsfilmer är bara röriga. Nej, jag gillar filmer där man slipper tänka, det är bara att flyta med och ett lyckligt slut.
Fast min just nu absoluta älskligsfilm är Dagboken (The notebook) så fin, så rörande och så kärleksfull. Gråter så tårarna sprutar men bra, det är den!

Efter filmen tog slut och jag stängt av spelaren hamnade jag i början av en annan film på tvn som jag också såg på, Just friends, inte världens bästa film men helt okej. När den var slut var klockan två och det var mer än dags att sova.
Tog mig med mycket möda och stort besvär (var helt mörbultad) till sängen där jag somnade på två sekunder. Jag på ena kudden och Vovven på den andra mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar