onsdag 29 juni 2011

Måndag, tisdag och onsdag, vart tog veckan vägen....

I måndags var jag hos läkaren, inte min utan en annan. Jag har ju en jobbig hosta och en förkylning som inte riktigt vill bryta ut. Det var enigt läkaren ingen fara med mig och trycket över bröstet var nog "bara" ångest. Han tog en snabbsänka men den visade inget, så jag är väl frisk då! ;)
Körde M till SU så dom fick leka en sista gång innan dom åker på semester. Dom ska enligt M vara borta jättelänge. Igår var hon nedstämd, men det blev bättre när flickorna i området kom och dom lekte.
Herrejösses, vad man blir dagsvill så här på sommaren, är ju aldrig det annars! ;)
Annars har vi under dessa dagar röjt lite, som vanligt syns det inte så mycket.
Tömt, fyllt och håller på att tömma poolen igen, den var härligt grön. Inte sådär blå och fin utan grön och slemmig. Nu börjar det se bättre ut, hoppas på fint väder imorgon med så den kan bli skurad och sedan återigen ren och fin. Längtar så efter att få ta ett dopp. Sen får jag nog åka och köpa en sandfilterpump för den jag har gör inte mycket nytta.
Var och handlade i min nya älsklingsbutik http://daisyinredning.blogspot.com/ . Idag blev det tvål, klubbor till barnen och en helt underbar redskapshängare.
Bilden tillhör Daisys blogg där jag kopierat den eftersom jag inte satt upp min ännu. Allt fint som syns på bilden kan man köpa i butiken. Har ni inte varit där än kan jag varmt rekommendera ett besök.


Jag hade tittat på den ett tag, så kände jag att det var läge att slå till. Jag var inte säker på om hon sålden den så jag slängde iväg ett mail och frågade och undrade om hon kunde hålla den till mig. Vilken lycka det var när hon talade om att hon hade en till salu. Så idag var jag och hämtade den. Tänkte att jag nog ska måla taket vitt först innan jag hänger upp den. Det kommer bli så fint!
Idag var även Ki och Ke varit på besök, riktigt trevligt! Vi åt mat, drack kaffe och så fick jag det brukliga pepptalket av Ki. Han är min bästa slängcoatch! Nu har jag ännu mer inspiration och släng/rens/städlust.
Har en vision om mitt hem, en tanke, en önskan nu tar handling över och tankarna snurrar fortare än innan. Har en tanke, en plan, en önskan om min framtid nu ska jag jobba för att nå mitt mål!
Ikväll ska jag bara slappa lite sen blir det att sova så jag kan ta nya tag imorgon.

1 kommentar:

  1. Det får nog bli ett besök på den butiken snart..

    Kram Maidi

    SvaraRadera