tisdag 5 juli 2011

Så försvann en vecka till.

Vad är det som händer, tiden bara rinner iväg och dagarna försvinner.
Och det där minnet, vart har jag lagt det? Vet bara att det inte är där det ska vara.....

Sen sist har jag fått röjt en helt del. Tyvärr måste man sett stöket innan för att förstå hur mycket jag faktiskt gjort. Det som är mest frustrerande med mitt röjande är att jag är själv, allt tar så lång, lång tid. Jag hade ju gärna varit färdig igår, men det är bara att kämpa på.

I fredags var jag ute med mina Ebackare, vi var på Linnéterassen. God mat, god dryck och gott sällskap. Tyvärr var det lite högljudda gubbar där med så man hörde inte alla men det var så roligt att se dom igen. Söta J körde och eftersom hon skulle åt mitt håll fick jag skjuts, vilken lycka för mig!

Måste berätta mer om min utgång.
Som vanligt blev det sådär super stressat fast jag hade för avsikt att ta det lugnt.
I skulle på kalas och sova över, så fick M förfrågan om inte hon också ville komma (hon är kompis med lillasystern) så var det en till som skulle sova över. Fick ta en snabbis till Allum och köpt sovsäckar och liggunderlag. Men ibland ska man ha tur och det hade jag, för just då hade Stadium ett erbjudande på sovsäck, liggunderlag, pump, och väska för 299, det tog vi.
Hem igen, duschade, sminkade mig, sa hejdå till kalasbarnen, fixade hår och tog en Brezzer, eller två blev det visst.
Gjorde nåt jag aldrig brukar, ringde sötaste P och undrade om hon kunde köra mig till stan mot en peng. Fy, vad jag tyckte det var jobbigt! Men det var inga problem. Hela familjen kom och körde in mig till stan, så otroligt snällt av dom.
I bilen märker jag att jag åkt ifrån min mobil, som tur var hade jag pengarna med mig i alla fall!
Stressade ihjäl mig men så när jag väl äntligen var framme var det bara tre som kommit så jag hade kunnat ta det lugnare. Men sånt vet man ju inte innan.... Efterklok är det lätt att vara.
När jag sen vid halv ett kommer hem möts jag av min 15åring med ett;
Och hur moget är det att glömma mobilen hemma då?!?!?!?!
Fniss, väldigt moget! För på min tid när vi var ute hade vi inga mobiler och det gick så bra så!
Tokigt, värre men bra var det om än att detkändes lite naket utan mobilen.


I lördags var vi på kalas i älsklingsaffären Daisys http://daisyinredning.blogspot.com/ . Så fint dom gjort det! Riktigt mysigt, som en riktig sommaridyll var det att få vara delaktig i detta.
Det bjöds på jättegod tårta med lemoncurd blandat med gräddde mellan marängbotten och så massa jordgubbar. Så himelskt gott, gillar ni sånt måste ni åka dit och köpa den lemoncurden, helt ojämförbar med vad ni hitta i en vanlig mataffär!

Efter kalaset lämnades I hos Ki, Ke och He. Han och Ke skulle ha nåt party, tror dom mest spelade på dator och ps3. Sonen var nöjd när jag hämtade honom på söndag eftermiddag i alla fall och det är ju huvudsaken.
Åkte förbi Farmor D och farfar L på hemvägen, fick kaffe och satt en bra stund i deras trädgård och bra njöt.
 Jag och M tittade på Legenden om ugglornas rike och åt popcorn. Riktigt bra film, spännande och välgjord.

Söndagen ägnades åt valpkurs, han var riktigt duktig, lille vovven!
M hade hit sin kompis V under eftermiddagen, dom lekte och hade skoj ända tills M blev lite trött. Men då var pappan på väg och allt blev till slut bra.

Jag har tömt och städat poolen, ett smärre företag men nu är det äntligen gjort.
Jag har burit, kånkat, släpat och dragit saker från det ena stället till ett annat.

Imåndags var jag helt slut. Sov hela dagen ända tills L med familj kom och ringde på. Vi fikade och L häjlpte mig att istallera den nya pumpen.

Idag har jag inte varit mycket piggare men förklaringen kom med vädret. Det lättar nog nu när det kommit lite regn.
Ikväll ska jag försöka peppa mig själv så jag kan ta nya tag imorgon....
Kanske ta ett fotbad igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar