torsdag 14 juli 2011

Bra och dåligt

Idag skulle det så drivas igenom, utegångsförbudet. Det var tufft och jobbigt så bara den men jag gjorde det.
Hon har gråtit, pratat, förklarat, undrat och haft ont i magen. Jag har lyssnat, undrat, frågat och förklarat. Förklarat att jag älskar henne men är väldigt ledsen och besviken på hennes beteende. Det verkar som hon förstår och hon visar ånger. Hon undrar om hon sen när hon får lov att gå ut igen får hälsa på min vän M och hennes barn.
Jag och I tog en biltur, visste inte riktigt vad vi skulle göra bara att det var viktigt att vi gjorde nåt som dottern inte fick följa med på.
Vi hamnade på kungsmässan och åkte sen vidare till Freeport. Köpte lite sånt där som man bara måste ha! En drake, ett flygplan och lite kläder till sonen.
Det fanns mycket fint men jag ska försöka inte köpa så mycket innan jag slängt och rensat klart. Fast det är ju svårt när jag vet vad jag vill ha......
Vi åkte hem via Öjersjö, det var länge sen jag åkte där. Det växer så det knakar, massa, massa hus där det förr bara för tio år sen bara var träd och skog. Helt otroligt!
Håller på att läsa en bok nu; Konsten att tala med en änkling av Jonathan Tropper. Den är lättläst, ledsam och rolig samtidigt som den är vulgär. Men inte mer vulgär än vilken "tantsnuskbok" som helst. Har plöjt en del sidor idag och läser jag inte ut den idag så blir det imorgon, bara drygt 60 sidor kvar.
Fick ett smärre utbrott på min tonåring idag. Hon skulle passa lillasyster och hunden. Lilla hunden som hon så väldigt gärna ville ha och skulle ta hand om. Nu kände jag att jag var mer än lovligt trött på att ta hand om honom också, jag älskar honom men har fullt upp med barn, hus och mig själv. Hon har fått ett ultimatum; bättring inom en vecka annars måste jag sälja honom. Och då ryker de andra djuren också. För vår allas skull måste jag nu ta tag i deras beteenden och börja ställa krav. Jag är inte någon j.vla fe som kommer och sveper in och fixar och löser allt, om livet i huset ska funka måste dom hjälpa till.
Så är det nu......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar