torsdag 28 juli 2011

Varberg

Idag packade vi bilen med baguetter, saft, kaffe och badkläder så åkte vi på lite vinst och förlust. Vi hamnade i Varberg. Packade ur bilen och satte oss vi fästningen och fikade. Satt och mös i det fina vädret länge och jag njöt av att äntligen få komma nära havet.






 
Jag har en viss förkärlek till havet. Att se hur det rullar in mot land, känna doften av tång och salt. Att få känna sig delaktig i nåt stort, att få känna lugnet och stormarna på en och samma gång. Ja, allt detta älskar jag.

När vi vandrade vidare fick jag en förfrågan från min vän P som har husvagn stående på Apelvikens camping om vi inte skulle komma på kaffe. Så det gjorde vi, det bjöds på kaffe, festis och bulle. Sen gick vi till poolområdet där vi (alla utom T, vovven och hennes gubbe) badade. Mina barn var överlyckliga, så roligt att få bada.

Efter badet gick vi tillbaka till vagnen där vi sa tack för oss. Klockan hade hunnit bli ganska mycket och hennes små började bli trötta och hungriga. Mina var med hungriga så vi vandrade tillbaka till bilen och körde hem. På vägen stannade vi vid Oves gatukök och köpte med oss mat hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar