lördag 25 juni 2011

Sjukbesök

Idag vaknade vi sent, jag smått mörbultad och snörförkyld. Vädret var dock väldigt fint, klarblå himmel och sol.
Var ute med vovsing och åt sen en god frukost.
Städade golvbrunnen och under badkaret. Fick lossat fronten vilket inte var det lättaste. Mannens hemmafixlåsanordning är bra men inte hellätt att jobba med.
Nu är det hur som haver rent och fint därinne!
Sen fick det bli en dusch och sova, blev helt utmattad. Vaknade frusen och hade ont i hela kroppen, inte så konstigt kanske.
T och C gick till Ica för att handla, de skulle ut och grilla senare. Dom köpte pizza till mig och barnen  och gjorde den i ugnen när dom kom hem.
Sen ringde J och indrade vad vi gjorde, hennes barn hade tråkigt så hon undrade om dom fick komma hit och det gick bra.
Vi drack kaffe och åt jordgubbar med vispgrädde, gott!
Barnen gick ut och lekte, T och C tog med sig vovven och åkte för att grilla. Jag och J satt inne och pratade om allt mellan himmel och jord, trevlig.
Det är så gott när dom kommer, bara vara, inga krav bara umgås och ha trevligt!
Nu ska barnen i säng och jag slappa lite framför tvn.
I min ensamhet, i tystnad.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar