tisdag 9 augusti 2011

Länge sen sist

Oj, vad tiden går......

Vi har gjort en del, vart ute och åkt lite men framför allt hälsat på älskade systeryster med familj och känt på hennes bebismage!
Hon är beräknad till den 21e så nu väntar jag med spänning för att se vilket litet underverk jag ska få bli moster till.
När vi var där kom grannen förbi och undrade om nån ville ha kantareller. Ja, gärna om hon kunde undvara några så ja tack, sa jag.
Och tror ni inte jag fick hela hennes guldgruva, två liter kantareller. Gud vad glad jag blev, tänk att det finns så fina människor. Hon tyckte att hon var ju ute och plockade jämt så det var inget. Tack, snälla, snälla Kristina!

Guldgruvan!

Smörstekta!

Mosters lillprins



Just nu är jag mitt uppe i ett nytt renoveringsrace. Köket är det som jag terigen tagit tag i. Taket målat vitt, ny lampa uppe, ny tapet. Nu håller jag på med lister och fönsterfoder som ska bli vita dom med.Det ser fortfarande ut som en bomb exploderat, i en soptipp men på sina ställen börjar det se fint ut.

Grundmålat köksfönster

Nya lampan!

Den nya fina tapeten. Och KAOSET!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar