tisdag 28 december 2010

Om mina föräldrar

Ibland undrar jag hur mina föräldrar är funtade.
Jag brukar inte speciellt ofta be dom om tjänster men ibland så gör jag det och oftast blir det då bara helt fel.
Sist jag bad dom om hjälp var när jag, stortösen och hennes bonusmamma skulle till The Studio för att ta proffskort och ha en trevlig dag tillsammans.
De skulle passa barnen. Det började redan innan när pappa tyckte att det var besvärligt för hemma hos dem höll de på med en stamrenovering och de skulle laga mat och portionera i matlådor. Jag sa att de kunde ju lika gärna laga maten hemma hos mig de skulle ju ändå vara där några timmar. Eller så kunde ju mamma vara själv med barnen och så kunde pappa göra vad han ville och jag kunde köra hem mamma när vi var klara.
Jag och tösen åkte iväg för att möta upp med bonusmamman. När vi satt och åt lunch kom det fram att vi fått fel tid. Vi trodde att det var kl ett men det var inte förrän fyra. Och sen när vi kom in fick vi reda på att de låg efter tiden för det var personal som blivit sjuka. Jag ringde för att informera om läget och sa att jag kunde försöka få tag på nån annan som kunde lösa av men nej det behövdes inte.
När vi sen var klara åkte bonusmamman med oss hem för jag skulle köra henne till Bergsjön där hennes barn blev passade av hennes moster.
Väl hemma vid åttatiden hann jag knappt parkera bilen förrän pappa kom utrusande och sprang förbi oss utan att ens hälsa. Sur som ättika. Mamma fick klä på sig och sa att hon hoppades vi haft det trevligt sen var det bara för henne att sätta sig i bilen så åkte dom.
Så här eller liknande är det alltid de få gånger jag ber dom om hjälp.
Undrar varför jag ändå ber dom........ men nu får det vara slut med det.
Jag kan lätt räkna upp en del andra personer som faktiskt tycker om att vara med mina barn. Som inte tycker att mina barn är jobbiga och stökiga för att de far  runt lite som barn i allmänhet gör, pratar högt ibland och bråkar lite sins emellan som syskon gör.
Att de inte tycker om mina barn är en stor sorg för mig. Som tur är förstår inte barnen hur det ligger till men det är ju bara en tidsfråga. Jag tror faktiskt att min mans exfru tycker mer om mina barn och hur sjukt är inte det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar