onsdag 29 december 2010

Städning

Funderar över varför jag tycker att det är så urbota tråkigt att städa. Jag älskar ju att ha det rent och fint omkring mig.
Sen min man blev sjuk så är det städningen som blivit lidande, det känns inte som det är det mest viktiga i världen att göra. Tyvärr blir följden av detta beteende att det bli sååå mycket mer att göra när det väl ska städas.
Idag har jag gjort ett tappert försök. Men eftersom jag i flera veckors tid samtidigt försöker att rensa ut och slänga all skit vi under årens lopp samlat på oss går det trögt. Högar här och där flyttas runt och så far jag till återvinningsstationen men lika fort som jag lämpat av ett smärre berg skapas ett nytt.
Ja,ja jag får ta det för vad det är. Tids nog ska jag bli klar, får bara inse att min ork och lust inte är vad den en gång varit och gilla läget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar