söndag 19 december 2010

Tillbaka

Oj, vad optimistisk jag var när jag avslutade mitt första inlägg. Får nog snällt inse att jag kanske inte tillhör den mest aktiva av bloggare.
Hur som haver var middagen hos Farmor D lyckad. De uppskattade verkligen grytan. Vi var väl där i ca fyra timmar och tiden bara flög iväg.
Annars har jag röjt en himla massa. Ska rensa ut och slänga massa bröte som bara står i vägen och skräpar. I denna första etapp hamnar allt på altanen för att så småningom hamna i en container. När det är klart tror jag att det kommer att bli bra.
I lördags var farmor D och kusin Y här på en fika. Barnen var helt tokiga, fulla av överskottsenergi. Det bästa med våra gäster är att dom inte klagar på högljudda barn utan tycker att det är gott att höra att barnen är glada. Tänk om alla var lika goá mot mina älskade ungar.
Idag har vi pysslat lite och bakat pepparkakor, bättre sent än aldrig. Jag tyckte inte de smakade riktigt bra, lite klena i kryddningen. Men det är mitt egna fel jag råkade hälla på för mycket mjöl i smeten så jag fick spä på med mer degvätska, ja, ja så kan det gå. Barnen tyckte om dem i alla fall och det är ju det viktigaste samt att bakningen var en mysig stund tillsammans.
T har spenderat helgen hos sin bästis S. De verkar haft det bra. Tydligen har det varit tvtittande för hela slanten. Lika bra säkert med tanke på vädret. Jösses vad det snöar.
Idag var jag ute en sväng med bilen och det var så mycket isfläckar att jag var tvungen att ligga mellan 30 och 40 km på 50 vägen. En som var bakom blev riktigt frustrerade och blinkade med helljuset. Det hjälper inte på denna tjejen, har jag känt att bilen släpper greppet kör jag säkert. Jag tänker inte hamna i diket, om jag kan hjälpa det.
Så alla där ute: kör försiktigt och var rädd om dina medmänniskor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar