torsdag 2 juni 2011

Lekdag för I

Vaknade i ottan, var ute med vovven. Somnade om gott, både han och jag.
Barnen tog hand om vovvens frukost och morgonrastning och jag fick sovmorgon, så skönt!
Efter frukost och lite slapp åkte vi till Ki och Ke när vi kom in gick I direkt till Ke och killarna började spela på datorn. Jag bjöds på kaffe och vi pratade lite om bla gårdagen som var så mysig. Det gjorde Ma och S bra!
M var också med och när hon inte "bråkade" med Ki så spelade ho på min mobil och studerade katterna.
Jag och M drog oss hemåt där jag tvättade lite och plockade undan en del.
Plötsligt kändes allt väldigt konstigt och när jag gick för att kolla M hade hon somnat på en madrass på golvet, lilla stumpan.
Hon vaknade lagom tills det var dags att åka och hämta I.
Vi tog en kaffe till så killarna inte skulle få ett så abrubt slut på lekandet.
Tittade på kort från Mis student och lite andra kort, när vi satt där kom He hem. Hon jobbade idag, kom att tänka på när jag också jobbade så. Då var man van men vad skönt det är att vara ledig samtidigt som alla andra.
Vi drog oss hemåt, jag och M åt finska piroger med äggsmör, I sa att han inte var så hungrig. Han gjorde nudlar till sig själv.
Barnen gjorde sig iordning för natten och fick se på tv en stund innan dom skulle sova.
T och C hade vart och köpt kött och engångs grill så dom försvann ut, får se när dom tänker komma hem nu börjar klockan bli mycket. Snart tolv ju....
Själv har jag suttit och kollat runt på tips till bröllopstårtor, jag ska göra en. Ett uppdag jag fått och jag vill ju att den ska bli fin. Funderar lite på sugarpaste men har inte använt det innan. Jag kanske får provbaka innan. Mycket att fundera på......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar