söndag 5 juni 2011

Valpkurs och taxiservice

Så var det återigen dags för valpkurs. Det gick bra, tycker jag.
Hemma gick nacksenan totalt av på mig så det blev sängläge en stund.
Ända tills T kom och sa att C inte hittade sitt busskort det var borta och dom skulle ju åka och nu skulle dom missa bussen och hur skulle det gå. Dom skulle ju åka och grilla och nu fick han nog stanna här tills på tisdag när hans skolkort börjar gälla igen.
Jag tyckte dom skulle gå ut och leta, men det var ju dumt för hade det tappats på den vägen var det ju säkert nån ungdom som plockat upp det och tagit det.
Men ut gick dom i alla fall med vovven. När dom sen kom hem igen så berättade T att grannfrun B hade frågat om hon tappat ett busskort för hon hade hittat ett i buskarna. Så vilken tur att dom gick ut.
Sen åt vi mat innan jag körde dom till Tjörn.
När jag kom hem var klockan ganska mycket och jag sa till barnen att de fick ta nåt att äta. Vaddå, blev svaret och idag så hände det mamman sa; ni kan få ta vars en glass. Lyckan var total och jag fick veta att jag är världens bästa mamma som låter dom äta glass nästan mitt i natten. Självklart blev det nåt lite mer matigt också.
Till saken hör att dom inte fått ta glass på länge efter som det tjatats om det. Och regeln är man kan få om man frågar men inte om man tjatar (självklart inte varje gång man frågar men jag har tröttnat på tjatet)
Nu börjar klockan närma sig nio och barnen ska sova. Imorgon är vi lediga sen är det skola igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar