måndag 13 juni 2011

Utekväll

Lämnade M hos kompis Su.
Så gick jag och I på Allum. Hittade två par skor, en tröja ett linne och en klänning!
Vi köpte presenter till killarna som I skulle på kalas hos på söndagen. Hittade även målvaktshandskar till sonen.
Åt middag där, jag och sonen. Vi hade en riktigt mysig dag!
Hämtade M senare på kvällen.
T tyckte jag skulle gå ut så jag kollade med Ki om han och He hade lust att ta nån öl på stan.
Vi möttes upp men innan krogen var folket hungrigt så det blev ett hamburgerställe.
Vi hamnade på Le Village, ett riktigt mysigt ställe. Inte alls mycket folk där så man kunde sitta ner och prata med varandra, underbart!
När vi suttit där en stund gick Ki och He. Jag satt kvar och pratade lite med P och dom andra. Hade riktigt trevligt men efter ett tag kände jag att det var dags att åka hemåt.
På tåget på vag hem satte det sig två inte helt nyktra killar i tjugoårsåldern mitt emot mig. Dom hade en pommestallrik och vad som såg ut som 50 gafflar. Gafflarna som den ene hade i knät ramlade så ner på golvet varpå han böjde sig ner för att plocka upp dom. Sen började han räkna dom 26 gafflar var det men dom två på golvet som någon trampat på kunde dom INTE ta.
Hahaha, vilket prat...... tänk när man själv var i den åldern.......
På sätet på andra sidan gången satt ett sällskap ungdomar som höll på att dö av fnissattacker och återhållna asgarv.
När jag sen kom av tåget gick framför mig en kille som mer eller mindre fick bära tjejen han hade med sig. Hon var så full så hon kunde inte stå upprätt själv.
Vad skönt det ändå var att få komma hem! Möttes av överlycklig vovvsing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar