måndag 25 april 2011

Annandag påsk

Så var barnens ledighet över för denna gången. Vi har inte gjort allt vi tänkt men jag tror ändå de haft de bra.
Påskafton åkte vi till "landet" där vi bjöds på påskmat, gott! Solen sken och vi spenderade mycket tid ute. Spike har varit på promenader i skogen och kännt massa nya dofter och träffat på nya djur. Det fanns både paddor och små ödlor, mycket spännande.
Vi sov över och åkte hem påskdagen. Hemma röjde vi lite på altanen, T har storstädning i sitt rum.
Vi grillade för första gången i år, det var otoligt tufft. Jag kände en sån stor saknad efter min älskade. Saknar honom så mycket nu. Vi älskade att vara ute dom här första vårdagarna och greja lite, slappa, sitta i solen med en kall öl och prata. Kommer att sakna honom alla "våra" dagar.
Igår när jag la mig var det precis som om någon tog mig i handen och klämde till, precis så som min älskade brukade göra. Jag kan inte låta bli och fundera över om det inte var en liten hälsning från honom ändå.
Idag har vi grejat lite till och grillat ute igen.
Y skulle ha varit här idag men hon var så otroligt dålig, allergi, så vi ska försöka få till en träff imorgon istället. Ser fram emot att få träffa henne igen, hon är så trevlig och snäll.
Jag måste få berätta nåt.
På påskafton när jag talat om för barnen att det inte blev nåt så undrade de vart Ki och Ke skulle göra. Jag berättade att de skulle åka till Kis mamma och hennes man. Då säger mina små troll; men mamma kan inte vi också åka dit då! Dom har inte träffats så hiskeligt mycket men på kalas och sånt. Jag tror att dessa båda människor har fått vars en plats i mina barns hjärtan!
Nu ska jag se färdigt på filmen innan det är sovadags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar