torsdag 21 april 2011

viktigt?

Vikt, varför ska så mycket handla om vikt.
Jag var så duktig med mitt LCHF sen blev jag magsjuk och det var svårt att börja äta. Så jag tog en smörgås, så blev det lite fika, lite fredagsmys och vikten är inte där den var.
Varför är det så svårt att vara koncekvent, varför förstör jag de för mig själv.
Vad är jag så rädd för.
Och varför är idealet så jävla supersmalt.
Jag pratade med T, hon berättade om sin vän vars mamma sagt att om hon går ner tio kilo så får hon tusen kronor. Jag har träffat tjejen, hon är inte tjock nån stans. Hon är en vältränad sund tjej i tonåren.
Vart är världen på väg.
Det är väl bara att inse att jag inte längre är vad jag varit utan numer är en tjockismamma. Men enligt mina barn en gosig mamma. Jag får leva på det.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar