torsdag 14 april 2011

Middag hos farmor

Idag hämtade jag barnen direkt efter skolan så åkte vi till farmor D på middag. Farfar kom lite senare, det hade blivit nåt missförstånd så han trodde vi skulle komma vid två. Nu var vi där redan vid ett.
Vi blev bjudna på farmors goda köttbullar.
Jag såg på farmor att hon mår lika dåligt som jag gör nu, inte konstigt alls. Hennes son, min älskade fyller år på söndag och han finns inte här så vi kan fira honom ordentligt.
Hemma igen fick jag lite energi så jag fick plockat undan en del. Det är mycket kvar men lite bättre blev det allt.
T åkte till sin kompis D idag. Kul för henne, dom har inte träffats på länge så jag kan tro att hon tyckte det skulle bli roligt. Hennes kompisar tycker tydligen att det är jobbigt att åka hit och då går det oftast snabbare att ta sig hit än om man ska ta sig nån stans i stan. Men, men ungdomar och deras logik. Den förstår man nog bara när man är mitt uppe i det själv. Kommer ihåg hur det var........
På påsklovet kommer hon nog åka och hälsa på sin bästa vän, mysigt för dom.
Imorgon ska jag försöka ta mig (och T som nu har påsklov) till ikea. Tänkte kolla lite belysning, ev köpa två stolar till till köksön. Ja, vi får väl se vad det blir. Nåt blir det säkert, det brukar det ju bli när man är där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar