lördag 2 april 2011

Ja, jag lever!

Vet inte vart jag ska börja men kan tala om att anledningen till att jag inte skrivit på jättelänge är till största dele för att vi varit sjuka sen i lördags förra veckan.
Lördag kväll I kräks, måndag M feber, tisdag kväll jag kräks, onsdag kväll M kräks, onsdag natt T kräks. Ja, ni kanske förstår, mitt liv har varit bättre. Tror aldrig vi varit sjuka samtidigt såhär förr.
Nu börjar vi återhämta oss och har idag varit ute i den stora världen. Lite darrig i benen men det gick.
Under allt elände har det ju så klar hänt annat.
Innan allt drog igång hade vi trevligt besök av He och Re som på lördagen var här på fika. Det var riktigt trevligt, hoppas dom törs komma tillbaka. Och framförallt att vi inte smittade ner dom, eller var det dom som smittade oss! ;)
Jag har fått ett samtal från en tjej från grön rehabilitering, ett sätt att sakta komma tillbaka till arbetet om man varit tex stressad, i väggen, depprimerad eller liknande. Inga tokiga psykfall, skönt att få reda på jag var faktiskt lite ororlig  men de hade inte den kunskapen och de resurserna. Nu sak jag slumpas och så får jag hoppas på att jag kommer med, det verkar så bra. Hade varit kul att få prova på.
Vi har fått ställa in ett kalasbesök hos Ki och Ke, en middag hos farmor D och lekdagar med kompisar.
Om någon undrar hur vår lilla hund klarat sig, har det gått bra. I har varit en liten ängel och rastat honom, sista rastningen har vi fått hoppa över så det har blivit lite mer olyckor inne men va tusan ska man göra när man knappt kan stå på benen.
I har klarat sin mat själv. Tänk han kan, koka nudlar, steka korv, köttbullar och hamburgare, laga eget pulvermos och tinar såklart bröd själv i micron. Det har varit en roligt att höra honom fixa och dona själv.
Jag och T har bokat våra biljetter till tatueringsmässan så nu håller vi alla tummar för att vi håller oss friska och även att barnvakt Ki med son ska hålla sig krya.
Nu måste jag sova en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar