onsdag 23 mars 2011

Namnsdag

I tisadags hade min älskade namnsdag. Det kändes väldigt konstigt att inte få fira honom. Inte för attt vi gör nåt jätteväsen av det men lite firande brukade vi ha i alla fall. God middag, nån liten symbolisk present levande ljus och bara vara. Jag hade tänkt åka till minneslunden på eftermiddagen/kvällen men det blev inte så. Jag och barnen var där idag istället och lilla Spike. Det är så tungt, så ledsamt att han inte längre är här. När vi var där så grät jag, såklart, och M undrade vad det var med mig. Vi behövde ju inte åka dit om jag skulle gråta. I svarade att pappa har ju dött och då får man gråta hur mycket man vill om man saknar honom. Min små trollungar!
M hade med sig kompis V hem efter skolan igår. Dom var mest ute i det fina vädret. Såå skönt när det äntligen börjar bli uteväder.
Idag har jag och Spike vart ute på en "långrunda" (hans längsta i alla fall) på en timme. Det blåste som f..n men vad skönt det ändå var.
Jag och T har pratat om att gå på tatueringsmässan om två veckor. Ringde Ki och frågade om han kunde tänka sig att ha barnen den helgen för på lördagen är det dags för nästa återträff med Ebackarna. Hoppas, hoppas, hoppas att det löser sig. T ska hjälpa bonusmamman då, så hon kan ju inte. Det blir om allt löser sig min första egenhelg på hur länge som helst! Lite läskigt faktiskt.
Idag blev Spike tio veckor! Idag ställde han upp bägge öronen och han är såååå söt!
Spike 10 veckor! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar