fredag 18 mars 2011

LCHF

Nu har jag bytt diet! Kände att vv inte var rätt för mig, mitt sockerbehov triggades så hela tiden att det var svårt att hålla sig till det jag skulle. Det blev lätt att fuska på helger och sen på vardagar. Funderar på om jag inte är sockerberoende. Strunt samma, i söndags bestämde jag mig för att prova lchf kost.
Det har gått över förväntan, inget sockersug alls! Jag förstår det inte riktigt själv men jag har inte haft några sug efter godsaker alls. Kunnat gå förbi godis i affären utan att känna att jag måste ha. Och det bästa av allt, idag bakade I muffins och jag vill inte ha. Det har aldrig hänt innan, ville inte ens smaka.
Jag har ätit pistagenötter som fredagsmys och det räckte gott och väl. Det enda jag faktiskt är sugen på nu är en kall god öl! Fast jag tycker inte om att dricka ensam så jag står över, nu lär det väl inte komma nån som vill ta en kall med mig ändå! Får spara dom tills jag får sällskap. Ska fixa med Ts bonusmamma så vi har en liten träff här med barnen och att dom sover över, då kan vi skåla! Vi tänkte gå ut en sväng på byn så får T vara barn/hundvakt. Ska bara hitta nåt ställe att gå till, jag är ju aldrig ute så jag har noll koll. Men det löser sig tills dess.
Det enda jag saknar i denna kosten är frukten men funkar detta bra kan man ju alltid prova att lägga till det senare, kanske....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar