fredag 18 mars 2011

En vecka med hund!

Tänk att vi haft hund i en hel vecka! Jag tycker det har gått väldigt bra, lite olyckor har det ju blivit inne men i det stora hela är han väldigt duktig! Han är en liten tuff valp. Nu har vi ju träffat en del hundar och om han tycker de är för mycket skäller han på dom, liten är tuffast!
Idag när jag vaknade hade det snöat, vad tråkigt jag tyckte det kändes. Nu när man känt våren i luften ville jag så gärna fortsatta mot värme och sol.
När jag kom ut kände jag inte alls lika dant, luften var lätt, kramsnön knarrade gott under fötterna och lilla Spike tyckte det vita var så roligt att hoppa omkring i. Han sprang fram och tillbaka, när snön yrde iväg jagade han den och försökte fånga den, så sött!
Barnen på skolgården hade gjort snöbollar som gick dem till bröstet, dom njuter verkligen av snön! Det var roligt att se dom så lyckliga!
Vi har övat Spike på att åka bil, han tycker inte det är jättekul. Ylar och gnyr men det går över efter en stund, det får bli lite bilturer så han får vänja sig.
T var på Tjörn och hämtade kompis J som ska hälsa på under helgen.
I hade bakat muffins i skolan idag och ville baka hemma med så det fick han, vaniljmuffins. ( Och jag har inte ätit någon, bra av mig)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar