torsdag 3 mars 2011

Lilla mamma

Idag körde jag mamma till reumatologen. Hon skulle träffa en läkare och fick ta lite prover och röntgades. Dom var lite fundersamma över att hon haft hög feber så länge. Jag tycker inte heller om det. Jag gillar inte heller att hon har ont i vad som för mig verkar vara en lymfkörtel. Jag tyckte absolut inte om att gå ner till röntgen där jag vart så många gånger med min man. Jag tycker inte om det alls!
Min mamma har en ovanlig sjukdom som heter Bechets. Hon får blåsor i munnen, ont i leder, svullnar upp och har ont. Ibland mår hon bra men nu känns det som hon varit dålig länge. Hon blir bättre om hon få cortison men det är läkarna väldigt restriktiva med efetrsom det går illa åt kroppen. Mamma tycker att det är henne kropp och om det är vad som krävs för att hon ska må bra, så låt det vara så då. Bara hon får må bra.
Efter sjukhusbesöket åkte jag med henne hem och vi tog en fika. Så fick jag se deras nyrenoverade badrum. Det var skönt att få ha henne för mig själv och prata.
Sen åkte jag och hämtade barnen, vi gjorde lite läxor. Så ringde Is kompis Als mamma och undrade om I fick komma dit och leka. Jag körde dit honom sen åkte jag och flickorna och handlade mat. Efter det ville de fika så det gjorde vi, en mysig tjejfika.
Hemma gjorde jag och M mer läxor, sen hämtade jag I vid sju, vi åt mat. Tacos på en torsdag, gött! Jag slog på stort och tog ett glas vin, som jag kände av kan jag tala om. Jag är inte van!
Nu sover barnen sött och jag slappar lite framför tvn medan tvätten går för fullt.

1 kommentar:

  1. Jag vet inte riktigt varför men ofta när jag besöker dig här får jag en tår i ögat..
    Vad du får gå igenom hela tiden och jag förstår att du är trött och måste sova ordentligt när du kan..
    Jag vet också att Han är stolt över dig var Han än är...

    Kramar Maidi

    SvaraRadera