måndag 14 mars 2011

Nu är vi med valp!

I fredags var det dags för mig och T att hämta Spike. Jag lämnade barnen, plockade lite sen åkte jag och T och åt en frukost ute, så gott och väldigt mysigt.
Efter åkte vi och hämtade vår Spike. Hemmavid har vi stängt dörrrarna inne så han bara är i vardagsrummet och köket. Han har bekantat sig med hemmet.
Jag berättade inte för mina småttingar att vi skulle få honom på fredagen. Dem hämtade jag som vanligt, vi åkte till upptakten. Jag och M tog  en fika, handlade lite sen åkte vi hem. Gissa om de blev förvånade när hunden redan var hemma. Men hur hade han kommit hit, visste verkligen P att vi tagit honom, skulle han få stanna här nu, ja det var massa massa frågor.
Jag åkte på fest på mitt gamla jobb mellan sex och elva. Trevligt var det, god mat och många glada skratt. Stämningen var på topp. Jag fick skjuts hem av Pa, vilket jag är väldigt tacksam för. Jag åker ju aldrig kommunalt längre så det är knappt jag vet hur man gör. Men lyckades i alla fall fixa emm smsbiljett när jag åkte dit, inte illa!
Lördagen förlöpte ganska smärtfritt trots min fruktansvärda förkylning. T var jätteduktig med valpen och tog bra hand om honom när jag låg och snörvlade.
I var på kalas hos sin klasskompis Sa mellan två och fyra.
I söndags fortsatte vi bekanta oss och vi försöker vänja oss vid att det är en liten skrutt som svansar runt benen på en.
M var på bowlingkalas för klasskompis He.
Det har varit många promenader men har även blivit en del "olyckor" inne. Han är ju bara en liten valp men jag tycker han är jätteduktig. När han ska få mat sätter jag mig på huk och säger sitt. När han satt sig får han sen maten. Nu behöver jag bara säga sitt en gång, vet inte om han förstår men det funkar ju då.
Idag var vår första dag själva hemma, vilket gått jättebra. Två slappisar i samma rum, jättebra!
När vi skulle hämta barnen var jag glad att jag gick vid två när det inte var så mycket barn ute men jösses vilken anstormning det blev.
Efter middag för oss och kvällsmat för Spike åkte vi på besök till Ts bonusmamma och syskonen där. Det blev Spikes första besök hos någon annan. Han skötte sig riktigt bra.
Nu ligger barne och sover, jag sitter här och skriver med en liten valp liggandes vid mina fötter, helt utslagen efter dagens händelser.
Världens sötaste, goaste lilla valp har vi!

1 kommentar: