söndag 6 mars 2011

Besökshelg

I fredags var jag, I och M hos Ki och Ke på besök. Vi blev bjudna på falukorv och makaroner, det var riktigt gott! Det är inte min favoritmat men gud va gott att bli bjuden på mat, slippa laga den själv. Ki haade köpt en juicepress, vilken kanon grej! Vi provade lite olika kombinationer av frukt som pressades till juice och allt var så otroligt gott. Det ska bli min nästa belöning när jag gjort nåt riktigt bra, en juicepress!
Vi kom iväg hem ganska sent så det blev inte så himla mycket sömn innan vi skulle upp igen.
På lördagen var det dags för Minilirarcupen i Streteredsskolan. I hann bara spela två av fyra macher innan det var över för hans del. I den andra matchen ramlade han och slog i knät sen var det färdigspelat för hans del. Jag trodde mitt hjärta skulle brista när hann föll och inte kom upp utan låg kvar och grät. Tränaren sprang in på planen och lyfte upp honom och han skrek; jag vill ha min mamma. Som tur var hade jag en mer erfaren fotbollsmamma brevid mig som lugnande sa att dom vinkar på dig om det verkar vara nåt. Ingen vinkning men som tur var var matchen slut efter tre minuter efter det så jag fick se honom. Han hade så ont men inget verkade vara brutet, han kunde röra benet även om det gjorde ont. Han blev lindad och fick is på knät. Vi stannade kvar för att se kompisarna i laget spela klart.
Efteråt åkte vi hem, åt, slappade en stund sen hälsade vi på Spike. Hämtade T i stan. åt middag och såg på melodifestivalen. Jag och I började titta på en film men vi var för trötta så vi sov innan filmen var slut. M somnade innan den ens börjat.
I morse väckte I mig och sa att han hade ont i knät. Han kunde då inte stödja på foten alls eller räta ut knät. Det blev lite bättre men när vdc öppnade vid nio ringde jag och frågade om de kunde titta på honom, vilket dom kunde. Vi åkte dit och fick träffat läkaren som klämde, böjde, bände och vred på hans knä. Hon trodde att han fått en sträckning i muskeln som går från låret över knät och att muskelfästet under knäskålen var där problemet var eftersom det är där han har ont.
Efter läkarbesöket åkte jag och I och tvättade bilen, det var verkligen på tiden, så skönt att det äntligen blev gjort.
När vi kom hem berättade M att farbror A ringt. Jag ringde upp och vi bestämde att vi skulle åka dit. När jag ringde upp svarade lilla M. Hon berättade att hon och N skulle till ett lekland, vi pratade lite om det och hon  berättade att hon målade blommor. Jag frågade om farfar var där och om jag fick pratra med honom. Då svara hon; han vill inte prata med dig. Jag; Oj är han sur på mig. Hon; Nej, hejdå!
Sen fick jag prata med farbror A. Vad jag skrattade gott åt hennes kommentar, nej, ha vill inte prata med dig! :)
Vi tog en promenad i det fina vädret sen fick vi lunch och kaffe. Efter det tog vi en sväng till T och fick träffa hennes lila bebis Ne, vilken söt liten flicka. Jag fick hålla henne mycket och länge, så mysigt. Tror både jag och lilltösen var nöjda, hon somnade så gott i min famn. Mys.
Vi åkte hemmifrån vid halv ett och åkte hmmåt vid halv sju så det blev verkligen en heldag.
Riktigt trevlig helg har vi haft, bortsett från Is knä då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar