onsdag 9 mars 2011

Bara sjukt

Sen vi avslutat vår fina helg började vardagen igen.
I måndags morse kräktes M, så ingen skola för henne. Sen var hon i och för sig pigg som få resten av dagen men eftersom det går vinterkräksjuka var det lika bra att ha henne hemma i 48 timmar.
På tisdag morgon vaknade I med feber och en riktigt rejäl förkylning. Jag fick en huvudvärk som inte gick av för hackor och nös så jag trodde halva hjärnan skulle åka med ut.
Som om det inte räckte fick jag ett brev från fk där det stod att Ts pappa pratat med mig och att han  skulle betala sin del av underhållet direkt till mig. Faan, heller! Han har inte pratat med mig. Jag ringde till fk och talade om att han inte pratat med mig och att jag absolut inte ville att han skulle betala direkt till mig att ärendet ska gå genom fk. Då säger den tanten att han har ju inte fått nån chans att försöka och att dom tyckte han kunde få försöka i alla fall. Om han inte skötte sina inbetalningar skulle det gå tillbaka att vara som innan. Jag höll fast vid min åsikt och påpekade att han skrivit till dem innan och sagt att T skulle bo växelvis hos honom. Vilket inte stämde och att T vägrar bo där eftersom han missbrukar värktabletter och alkohol. Att han dessutom förfalskat sitt ex namnteckning och sagt att hon gått med på att deras barn skulle bo hos han varannan vecka, vilket hon inte gått med på och att dom inte drivit vidare med anmälan om urkundsförfalskning. Vilket jag tycker är allvarligt. Då ändrade hon sig lite i tonen och undrade om han verkligen inte pratat med mig, nej sa jag. Då skulle hon ta kontakt med den som tagit emot samtalet och även kontakta honom sen skulle hon höra av sig till mig. Ska bli väldigt spännande att höra vad hon har att säga.
Idag onsdag fick M gå till skolan. I är hemma och är sjuk, mitt huvud kunde mått bättre.
Idag kom T hem efter att ha spenderat två dagar med bonusmamma J och hennes andra syskon.
Jag och T satt en bra stund och tjöta, mysigt.
Senare på kvällen ringde P för arr tala om att Spike fått sin spruta och blivit chippad. Han hade blivit lite ledsen. Vi bestämde också att vi ska hämta honom på fredag redan!!!! T har studiedag då så vi hämtar honom på förmiddagen!
Jag hoppas så att denna trevliga avslutningen på kvällen blir vändpunkten och att reten av veckan blir bra!
Kram alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar