lördag 19 mars 2011

Körslaget

Jag och I gick för att hämta M från kalaset. När vi kom dit blev vi inbjudna, det slutade med att vi var kvar i en och en halv timme. Det var så trevligt! Dessa föräldrar är helt underbara.
Vi gick hem för att se körslaget, vet inte riktigt men kören härifrån var inte de bästa enligt mitt tycke. Men röstade gjorde vi ändå. Hade faktiskt varit bättre om det var en kunnig jury tycker jag.
När jag var ute och gick med Spike kom det en bil och körde upp jämte mig och ut kom barnens systerdotter M. Vad glad jag blev över att äntligen få se henne igen. Vi bestämde att hon ska komma hit på lördag, längtar redan! När jag kom hem och berättade för barnen tyckte de att jag var dum som gått ut utan dom för dom ville också träffa M. När jag sa att hon kommer på lördag blev det ett unisont jubel, jaaaaaaa!
Sen ringde farmor D så jag bjöd ner henne med då, hon har inte sett M på länge och blev så glad att jag tänkte på henne med.
Nu sover de små sött och jag ska slappa en stund framför tvn.
Fortfarande ölsugen, undra om jag kanske kan ta en nästa helg. Nu är ju liksom ingen ide och imorgon ska vi på fotbollsträning.
Måste berätta att barnen fikade på muffins idag med, jag tog ingen och har faktiskt inget sug efter godis alls! Så skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar