fredag 18 februari 2011

Bara mys

I torsdags ringde jag till Su för att kolla när M skulle hämtas. Ingen brådska, dom leker så bra. Jag berättade att jag skulle träffa diakonen mellan elva och tolv så innan eller efter. Men nej, mamman tyckte dom kunde få leka tills dom tröttnade på varandra eller tilll runt sju på kvällen. Ops, inte vad jag tänkt men eftersom jag vet hur bra dom leker fick hon stanna.
Efter mitt möte skulle jag köra T till stan, hon skulle till sin bästis S på Tjörn. Men dotra min sov liite väl gott så vi kom iväg sent och jag fick köra till Stenungsund istället. Väl framme vid bussterminalen går bussen precis framför ögonen på oss. Så det slutade med att jag och I körde henne hela vägen.
På hemvägen åkte vi in förbi Akvarellmuseet i Skärhamn. Där fick man måla så vi målade vars en tavla. Det var ungefär en kvart kvar av tiden så det blev inga mästerverk men roligt hade vi.

Is mästerverk!

Jag målade två kycklingar i åskväder. Lägg märke till blixten. Oj, vad jag kan. ;)
Vi passade på att äta ute idag, så mysigt, bara vi två.
Sen åkte vi hem för att vänta på att hämta M, klockan blev sju, halv åtta, åtta. Då ringde jag men ingen svarade. Jag skickade ett sms och fick veta att dom kunde lämna henne dom hade ändå vägarna förbi. Vid nio kom dom så äntligen, dom hade varit hos Sus mormor och ätit och fikat. Det hade dragit ut lite på tiden.
Jag och barnen pratade lite sen gick vi och la oss vid tio, ja, jag med faktiskt. Helt otroligt!
Idag har vi varit och hälsat på Spike, oj vad han växer.
Tog kort på honom men dom blev lite suddiga.

Sötaste Spike!


Vår bebis Spike!
 Sen skruvade vi ihop Ms sängstomme, gissa om hon blev nöjd och glad!
Ms nya sängstomme

1 kommentar:

  1. Så underbara kycklingar Helene, väldigt konstnärligt och häftigt med blixten ;). Du är underbar! Det låter som ni hade en bra dag! Hoppas helgen blir lika bra! (Det är sol!!!). Kramar!

    SvaraRadera