måndag 14 februari 2011

Ett barn mindre hemma idag

Igårkväll fick jag nåt ryck och började göra om i städskåpet. Skruvade ner allt där inne och fixade nytt, eller fixade annat kanske man ska säga. För jag tog sånt jag hade hemma och ändrade om. Jag tror att det kan bli riktigt bra.
I var fortfarande dålig idag. Jag tyckte han kändes varm så jag tog tempen på honom då hade han 38,6, fy för den lede. Nu har han vart sjuk sen i tisdags, det känns som en hel evighet. Det beror säkert på att M blev sjuk redan i lördags förra veckan. Så nu går jag på min andra vecka med sjukt barn. Tur man är hemma!
M fick följa med farbror A med fru M och barnbarn M till Universeum själv idag. Vi hade tänkt gå allihop, jag såg fram emot det sen barnen blev sjuka har det varit dåligt med vuxenkontakt. Annars träffar man ju alltid nån i skolan i alla fall, minst.
Jag och I var hemma, jag plockade lite med grejorna hemma. Finns hur mycket som helst att göra. I har mest vilat och tittat på tvn.
Jag mötte upp dom på McD där vi satt och pratade en stund.
Nu på kvällen har jag och T haft en tvkväll, tittat på Wallander, ätit popcorn, pratat och kollat runt lite på saker till hemmet på internet. Riktigt mysigt! Som extra sällskap hade vi hennes råtta Toxic.
Tänk att det ska vara så svårt att gå och lägga sig och sova. Nu är klockan mycket igen så nu måste jag lägga mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar