söndag 6 februari 2011

Trög i starten

Idag har lilla M mått bättre, febern är på väg ner. Det är så skönt. Hon brukar oftast inte ha feber länge men den blir väldigt, väldigt hög.
Idag sov jag till tio, då jag väcktes av telefonen. Det var B i H-bg som undrade om jag inte tippat med mitt spelkort, han hittade mig inte. Jag spelade via S spels hemsida så det kändes lite konstigt men det löstes snabbt, han hade skrivit fel på en siffra.
Min man och jag spelade Tipssm med ett gäng och nu är det dags igen, då var de så söta och undrade om jag skulle vara med. Klart jag vill, det är ju en del av vårt liv. Insatsen är en flaska whiskey, så för min del är det verkligen bara ett spel för nöjes skull. Jag dricker whiskey, gärna då i en irish coffee men annars kan det kvitta. Fast det är klart vinner jag all denna dryck kan jag ha en liten whiskeyfest för "mina gubbar". Jag har adopterat dom också, varför nöjas sig med barn när man kan få en hel hope folk. ;)
På förmiddagen satt jag och M och mös och åt popcorn, vi åt inga igår heller så idag hade vi lite söndagsmys och tittade på SOS västkust.
Under tiden vi tittade på det funderade jag lite på gardiner och annat. Beställde ett sofföverdrag på jotex, dom hade en drive där man fick 50% rabatt på dyraste varan så då passade jag på. Soffan jag har nu är liten och inte så bekväm men jag tänkte att jag kunde ha den i mitt sov/kontor/tvrum och då behöver den en uppiffning, så fint här nu blir.
Var faktiskt sen iväg och köpte gardiner på Hemtex, inte det billigaste stället i stan men fint blir det och nu ska jag bara köpa sånt jag vill ha, inte sånt som nog blir bra för det var ju billigt.
Jag tog en del av min gamla bokhylla/vitrinskåp och gjorde till tvbänk, tänkte nog måla den svart men all målning här inne får vänta. Så satte jag upp ett par hyllor som vi hade i Ms rum innan jag gjorde om där. Det blir så fint. Längtar tills jag bli klar överallt!
Vi köpte lite grejor till Ts hund Spike på Rusta. En säng, en borste och en klosax blev det. Idag hade han ätit valpmousse för första gången, det gillade han!
Tänk att vi är med valp, så spännande!
Nu hat jag ont i hela kroppen efter allt flyttande, skruvande, upp och nermonterande. Och mer blir det imorgon, om jag har tur kommer A med en binge till mig som jag kan slänga all skit i. Och då lär det bli mer bärande och kånkande. Vem f-n behöver spring på gym, det är bara att starta lite olika projekt hemmavid så är man på banan.
Nu får det bli en varm dusch innan det är dags att krypa ner hos barnen i den nybäddade sängen. (Ja, dom sover i min säng, eller blir det kanske mina sängar nu, skit samma.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar