måndag 7 februari 2011

Vilken dag!

Idag försov vi oss, igen! Det är nåt konstigt med måndagar. Hade ställt klockan på ringning, den ringde, den stängdes av och jag somnade om. Ända tills M säger: Mamma ska inte I gå till skolan idag? Klart han skulle, han är ju inte sjuk. Vi gick upp, han åt lite frukost sen tog vi bilen till skolan och jag fick gå med honom till klassrummet och förklara för fröken att det var mitt fel ,helt och hållet. Hon tyckte det var bra att vi kom i alla fall även om det blev  lite sent. Tyvärr missade han gympan idag men den får han ta igen på fredag när den andra halvan av klassen har gympa, jättebra!
Sen blev det frukost. Jag skulle ha gröt och tänkte att under tiden kan jag bädda sängen. Det skulle jag inte gjort, gröten brändes vid och jag kan bara hoppas att mina räddningsförsök med kastrullen lyckas. Återstår att se imorgon. Det blev till att koka ny gröt, denna gången tillbringade jag koktiden i köket, säkrast så!
Bar ner tvätt och satte igång maskinerna, städade lite i badrummet. Fy, vad det blir dammigt fort!
Röjde upp i köket (det värsta), tömde det jag glömt i skåpen som skulle slängas.
Farbror A och hans son D kom med en kontainer, som fylldes. Och då har jag mer som ska slängas, jag börjar tröttna lite på det nu men när all skit var borta kändes det bra. Nu är det bara att riva ner allt annat som ska bort. Fick ihop två säckar med gamla gardiner som jag inte längre vill ha, så varför ska jag ha dom liggandes och ta plats i skåpen. Har en hel del kvar och lite annat tyg som jag nog ska göra nåt käckt med såsmåningom.
Skruvade ihop min och Ms kontorsstolar idag. Och en del förvaringskartonger, så imorgon ska det som är kvar i skåpen som ska bort sorteras och läggas fint i kartonger. Ordning och reda, en stund i alla fall. ;)
Om någon där ute skulle råka springa på en  liten fe, be henne komma hit och hjälpa mig lite då!
Tycker det är trist att min man inte är här och kan se all förändring, tror han hade gillat det. Jag hann inte bli klar med Ms rum innan han dog men jag tog kort på allt jag gjorde och visade honom. Han tyckte det blev så fint, han ville så gärna komma hem och se det men tyvärr så blev set inte så.
Tror att han tycker det jag gjort hittills är bra annars hade jag nog fått dåliga vibbar. Det är så jag kan höra honom: Gör som du vill, det brukar ju alltid bli bra!
Saknar honom så mycket, det är så tomt att inte ha nån att prata med på kvällarna.
Då fick jag gråtit en liten skvätt idag med, det brukar ju bli en skvätt på kvällarna, då saknaden och tomheten är som störst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar