torsdag 10 februari 2011

Hektisk febervecka så här långt

Hittills har jag haft fullt ös här hemma.
I tisdags var vi först på vårdcentralen. I hade också fått feber och eftersom det går halsfluss på skolan tyckte jag det var lika bra att kolla upp detta. Som tur var var det ingen halsfluss. Efter det åkte vi till Ica var tvungen att köpa mjölk och frukt så det var lika bra att passa på när vi ändå var ute.
Hemma åt vi middag sen gick jag och T loss på möblerna. Vi rev garderober och en vägg. Bar och kånkade för fullt. Trött och slitsamt men roligt.
Var även iväg på vv och träffa goa A. Det gick inte jättebra för mig men det var väntat. Det är bara att kämpa på och inte ge upp.
På onsdagen kom farbror A igen med en kontaitner som fylldes. Barnen hjälpte trots feber till. Dom tyckte det var roligt att få slänga saker.
Granne J visade mig hur man rensar skräp i ett filter i fjärrvärmecentralen. Så nu när det är avklarat ska vi nog få lite värme i huset igen.
Pratade med kusin Y och nu hade haon fått tillbaka blanketterna så nu hoppas jag att allt snart är klart. Ska bli skönt att få kontroll på ekonomin igen.
Kände mig så nöjd på kvällen. Tänk att få stå och säga; släng, släng, släng. Den är sönder, släng. Den använder vi inte, har inte gjort på länge, släng. Underbart!
Idag har jag faktiskt haft en liten dipp. Trött så in i ....... Vaknade vid tio, åt frukost vid elva, duschade, tittade på tvn med barnen, lagade mat och har än så länge inte gjort ett jota med allt som behöver fixas. Men det får jag ta imorgon, det kommer ju en dag då med.
Tror det beror på vädret också för vem blir inte lite trött av det gråa och trista.
Kanske skulle jag skaffa mig en sån där lampa som man har till kycklingar och gå omkring där om dagarna och njuta av ljus och värme. ;) Hahahahaha, vilken syn!
Ikväll ska jag nog ha en riktig slappekväll och försöka lägga mig innan klockan slår tolv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar