söndag 27 februari 2011

Ett tag sen sist

Nu var det ett tag sen jag skrev här men jag jar haft fullt upp.
Jag och T har röjt jättemycket här hemma och jag har köpt nya tvmöbler som vi satt upp. Det har tagit ganska mycket av vår tid. Är väldigt nöjd med resultatet och njuter för fullt men det är ännu mycket kvar att göra. Vardagsrummet/matplatsen är i alla fall så gott som klar bara lite finlir kvar. Koppla in tvn, fixa lampor, gardiner och lite till men det går att vara där.
I torsdags var vi och hälsade på Spike, han är så söt! (fortfarande) ;)
I lördags var Ki, Ke och S och hälsade på oss! Riktigt trevligt, dom tyckte att det blivit väldigt luftigt och fint här. Gott för mig att höra!
Efter dom åkt hem och barnen somnat fick jag en oerhört stor känsla av saknad, det blir så påtagligt när just dom kommer. Inte så att jag inte vill ha dom här utan saknaden efter deras pappa och pratet efter som han och jag brukar ha. Det är så konstigt att han inte är med, att han inte längre är här.
Idag var det fotbollsträning, jag och M tittade på. Idag var det en helt annan uppslutning än förra veckan.
Senare på eftermiddagen var vi och hälsade på Spike, igen! Två gånger på en vecka. Jag kan inte riktigt förstå att vi om två veckor kommer att få hämta hem honom. Då ska han bo här, hos oss, i vårt hus, helt galet är det.
M var riktigt modig med valparna idag, hon är rädd för hundar annars. Men idag var hon med valparna och vågade hålla i dom och lyfta dom. Fast hon var fortfarande rädd för mamman.
Nu blir det nattning av barn och sen lite häng framför tvn innan läggdags.
Imorgon ska jag på möte med chefen och fk, fy! Inget jag ser fram emot men det ska nog gå bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar