onsdag 26 januari 2011

Förmiddagsmys

I tisdags efter jag lämnat barnen åkte jag till Sävedalens färg för att titta lite på färg och tapet och fundera på vad som skulle passa vid min blivande kontorshörna. Dom öppnade nio så jag var lite tidig. När jag stod därutanför och funderade på om jag skulle vänta eller dra mig hemmåt ringde T, hon hade försovit sig. Jag åkte hem och körde henne till St Jörgens där hon skulle ha syslöjd. Halvvägs hem ringer telefonen, då är det T igen. Hon kom inte in i skolan, ingen svarade när hon ringde och hon visste inte vart hon skule ta vägen. Eftersom det var hennes enda lektion för dagen åkte jag och hämtade henne så åkte vi til Allum och tog ett frukostfika paket på Briggen. Det nyöppnade cafet mitt emot Ica, så gott och mysigt det var! Vi satt länge, länge och åt och pratade. Det var längesen det bara var hon och jag och vi kunde prata ostört. När vi ska prata annars är det alltid en eller två små busar som ska vara med och lägga sig i.
Efter frukosten gick vi och tittade i affärer, T köpte en del kläder. På hemvägen svängde vi in på Rusta och där hittade jag faktiskt ett par riktigt häftig tapeter som jag köpte. Sen slängde jag av T och shoppingkassarna och åkte till församlingshemmet där jag träffade diakonen som jag går och pratar med.
Hon är så bra att prata med, förstående och uppmuntrande.
När jag hämtade barnen frågade M:s kompis Vom hon fick följa med hem, vilket hon fick. I ringde kompis Al som också kom hit. Så dom skötte ju sig själva.
Vid sextiden var kompisarna borta och vi intog middag innan jag åkte till mitt vv möte. Det gick inte så bra denna veckan men det visste jag innan. Har ju ätit mer än vad jag får och dagen innan fick jag ett ryck och gick loss på vad jag hittade här hemma på kvällen. Och vatten, jag glömmer mitt vatten, inte bra alls!
Men  nu blir det nya tag igen ide att gräma sig, gjort är gjort och nästa vecka då j.lar ska det visa mer.
Efter mötet kom m in jobbarkompis A på besök, vi drack kaffe och tjöta. Så mysigt, det måste vi göra om fler gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar