tisdag 4 januari 2011

Middag hos svärföräldrarna

Idag sov vi ganska länge igen. Dottern ringde vid elva för att säga god morgon. Jag och Vs mamma bestämde att dottern kunde stanna till halv två. Det hade gått jättebra fast tjejerna hade legat vakna till halv tolv och fnissat. Så mysigt!
Jag och sonen åkte till blomsterlandet för att köpa med oss en blomma till svärföräldrarna. Sen hämtade vi lillskruttan och åkte iväg. Hos farmor och farfar bjöds det som vanligt på köttbullar, så gott! Till kaffet fick vi kolbölekaka (med reservation för ev felstavning av mig) . Det var nån sockerkaksbotten med lingonsylt på under ett täcke av havregrynstosca. Ja, bättre än så kan jag inte beskriva den, jättegod var den i alla fall.
Barnen och farfar lekte och spelade spel medan jag och farmor satt i köket och snacka skit. ;) Det blev både skratt och tårar. Vi saknar vår man/son så mycket. Det gör gott att få prata med nån som saknar lika mycket.
Vi var väl där i fyra och en halv timme, tiden bara flög iväg.
Väl hemma ville barnen slappa och se på film så det fick dom göra. Jag plockade ner rullbanden i lådor och samlade ihop alla kablar och la dom i påsar. Snyggt och prydligt ska vara, enkelt att flytta och packa upp.
Sen tog jag faktiskt ner mina adventsstjärnor i vardagsrummet. Tänkte börja plocka undan lite för med mitt snigeltempo och i all röra i all omorganisation så lär det nog ta tid. Men tid har jag gott om så det gör inte så mycket. Någon gång kommer jag bli klar, inte idag och inte imorgon utan senare. Kanske om ett år eller två och då är det nog dags att börja om igen. ;) Sådant är huslivet.
Nu blir det till att borsta tanden och sova gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar