måndag 31 januari 2011

Besökshelg

Oj, vad tiden springer iväg. Idag har jag vart sjuk, riktigt risig. Ont i halsen, huvudet och sådär öm i kroppen. Verkar inte som jag har nån feber men var tillräckligt dålig för att inte komma upp i morse. Så de små barnen blev faktiskt hemma. För först försov vi oss sen var jag så väck så jag kom inte upp. Skärpning tills imorgon!
Hela helgen har vi haft fullt upp.
I fredags efter jag lämnat barnen tog jag mig en promenad, det var riktigt skönt. Jag handlade på förmiddagen sen hamtade jag M:s kompis F innan vi åkte till skolan och hämta M och I och I:s kompis Ar. Killarna kördes till upptakten och jag och tjejerna tog en fika på Kulturum. M var helt tokig och undraade hela tiden om de inte kunde få mer fika. Men en muffins och en chokladboll var tyckte jag räckte mer än väl. Vi skulle ju äta middag med.
Väl hemma lekte tjejerna bra. F skulle bli hämtade vid sex och då blev maten klar så jag tyckte vi kunde vänta tills hon gått. Vid kvart över ringer mamman och säger att dom är lite sena men kommer vid halv sju. Okej, tänkte jag fortfarande ingen ide att börja med maten då. Klockan sju kommer dom sen, hade jag vetat det innan hade vi ju kunnat ätaa när maten var klar och F hade ju kunnat äta här då. Nu åt vi fesljummen mat och den stekta fisken ( dom tunna bitarna iaf) var ganska hårda efter att legat på värmhållning så länge.
Efter maten gick M och la sig och somna utan att säga till. Stackarn var trött!
Jag gick loss med mina tapeter och slängde upp dom på väggen. Inget förarbete här inte, tog inte ens bort listerna. Men det blev faktiskt helt okej, jag är ju ingen mälare så jag har ju inga krav på mig att deet ska vara perfekt. Jag är nöjd, det är ju det viktigaste.
I lördags lämnade jag M hos kompis Em, då fick vi se valparna också. Så söta, de hade precis öppnat ögonen. T fastnade för den tjockaste killen så vi har bokat honom, Spike ska han heta. Det ska vara T:s hund men jag vet inte, han är ju så gosig. Mitt hjärta smälter för denna lillkille.
Sen slängde jag av I och T hemma och åkte för att hämta farmor D. När vi så kom hem vr huset fullt med folk, farbror L med fru I och dotter Ma och bror K:s son Ke. Bror K hade precis åkt, han skulle på nån föreläsning av nån regissör på darken. Vi satt och fikade och pratade massa strunt. När så gänget begav sig kom bror K tillbaka och jag började med middagen. K fick bli försökskanin för ett nytt recept. Gott blev det. K och Ke sov över hos oss, det var ett tag sen dom gjorde det. Väldigt trevligt, Jag T och K satt och pratade en bra stund.
På söndagen åt vi frukost och sen var det dags för K och Ke att åka hem och I att åka på fotbollsträning. Efter att jag hämtat I på träningen åkte vi för att hämta M. Till och med T åkte med så fick vi tittat på valparna igen. Kärlek är det med såndana småttingar!
När vi sen vart hemma en stund kände jag att halsen ömmade och jag blev väldigt trött. La mig och vaknade inte förrän vid sex på kvällen. Då fick det bli en tur till McD igen, barnen var hungriga och jag orkade bara inte laga nåt. Barnen duschade och sen var det sova. För stor som liten.
Känner att jag är helt snurrig i huvudet av allt som hänt. Vet inte om jag är sjuk på riktigt eller om det bara är en reaktion på allt som hänt och att kroppen tycker att jag ska lugna ner mig. Det lär jag väl märka.
Idag provade vi att beställa kinamat på restaurang Mellby. Det var ett bra val, deras friterade kyckling var inte hälften så drypande som det annars brukar vara. Som vanligt hade det räckt med att dela på en portion men det vet man ju inte första gången. Under januari och februari hade de dessutom ett specialerbjudande så man fick en förrätt eller efterrätt på köpet, vi tog friterade banan. Så nu är jag och T mätta nöjda och belåtna. Tur att man kan sluta äta när man är mätt i alla fall anars hade vi nog spruckit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar