söndag 23 januari 2011

Fullspäckad helg

Vilken underbar helg jag haft!
I  fredags åkte tilltösen med kompis Su hem efter skolan. Jag och pojken åkte som vanligt till upptakten och hade med kompis Ar. Jag tog en kopp kaffe medans jag väntade och fick sällskap av äldsta dotra. Sen tog vi en tur till Allum där vi köpte lite träningspryttlar. Tittade på en crosstrainer, fin är den men dyr. När vi ändå var på Allum passade vi på att äta där också. Jag tog en tonfisksallad men det var ingen hit direkt. Synd, jag brukar ju gilla det. Så åkte vi hem och fixa och dona lite innan det var dags att hämta lilltösen. Kompis Su fick en lillebror i december så jag fick titta på honom. Så söt, jag blir lika sugen var gång jag ser en lite plutt även fast jag är väldigt nöjd med mina barn och inte alls vill ha fler egentligen. Men dom är ju så små och söta.
I lördags var vi först och tittade på August Kobbs gymnasiet dit min tös tänker söka in. Det verkade vara väldigt bra, vi var nöjda med besöket båda två. Det var till och med så jag kände att jag blev inspirerad till att börja vilja läsa själv. Sen blev det lunch hemma innan vi åkte för att se på sonens kompisar som spelar innebandy. Han kanske vill prova så vi började med att se en match, vad duktiga dom är! När deras match var slut skulle ett tjejlag spela då visade det sig att äldsta dotterns kompis spelade i det laget så då stannade vi kvar och tittade lite på dom med. Efter det bjöd vi in oss själva på en fika hos farmor D. Jag var bara så kaffesugen och barnen ville träffa sina farföräldrar. Mysigt! När vi sitter där i lugnan ro ringer det på dörren och så kom farbror L, det blev en trevlig överraskning för oss alla. Speciellt sonen som längtar tills han ska få komma dit och köra med tågbanan. Jag måste helt klart bli bättre på att ringa och låna bort mina barn.
Efter ett tag åkte vi så hem, jag vände väl mer eller mindre i dörren. Iväg till Allum och handla lite gott, var inne på Kals kaffe och köpte lite choklad. Sen raka spåret till Kållered där min ena jobbar kompis bor. Det var lite svårt att hitta men jag kom fram, nästan i tid, lagom till maten. Jag hade en så trevlig kväll med "mina" tjejer. Det var längesen jag skrattade så mycket och hjärtligt. När klockan blev ett var jag tvungen att åka hem, sonen skulle ju ha fotbollsträning på söndagen, och då bröt dom andra också upp. Jag körde två av tjejerna (A å M) hem. När jag så kom hem vid två var äldsta dottern vaken. Hon ville inte lägga sig förrän jag var hemma påfall att småsyskonen skulle vakna och jag inte var hemma. Hur mycket värmer inte det i ett ömt modershjärta.
På söndagen kom sonens kompis A:s pappa och hämtade upp sonen till fotbollsträningen så hämtade jag dom efter. Passade på att röja lite lätt under tiden han tränade. Sen kom dotterns bonusmamma med barn (äldsta dotterns andra halvsyskon) och hälsade på. Vi fikade och pratade och hade allmänt jättetrevligt. De stannade på middag sen körde jag dom hem vid sextiden. Väl hemma hoppade barnen in i bilen så lämnade jag äldsta tösen hos en kompis vid järntorget, hem, gjorde lite läxor, duschning av barn och kvällsmat och så iväg igen för att hämta tösen vid nio.
Är så trött men samtidigt väldigt nöjd och lycklig. Väldigt lycklig över att jag har många fina människor i mitt liv. Det känns väldigt, väldigt bra.
På lördag nästa vecka ska vi till en som har papillionvalpar som ska säljas. Kanske, kanske blir det en liten vovsing. Tåls att tänka på, fast då blir det förståss ingen crosstrainer men det kanske inte heller behövs då. Hundarna blir två veckor på onsdag så jag har tid att fundera innan hon ska annonsera ut dom.
Nä, nu ska jag se om jag inte kan sova lite.

1 kommentar:

  1. Vill bara varna dig för det här med voffsing. Jätteroligt är det att ha en men gud så bunden man blir.
    Härlig helg du verkar ha haft.

    Kram Maidi

    SvaraRadera