måndag 24 januari 2011

Ikea

Idag gick M med kompis V hem efter skolan. De har ju dans ihop så fram tils dess lekte de. V:s föräldrar tog dom till och från dansen. Dom är så, så snälla!
Jag hämtade I från skolan så tog vi en sväng till Ikea. Jag tänkte köpa nytt skrivbord och lite lådor till. Har mycket "skit" som inte kan slängas så det blir till att lägga i lådor det kommer väl se lite snyggare ut. Väl där ville jag se skrivborden live, hade i princip bestämt mig men väl där blev det en helomvändning. Det gick mer pengar än beräknat men jag tror det kommer bli så bra så det får det vara värt.
Så nu kanske det ändå blir att måla alternativt tapetsera en fondvägg vid mitt nya kontor. Ska bli så kul att dra igång detta. Ska fundera lite på färgsättning bara. Jag älskar ju lila och turkos så kanske nåt åt det hållet. Eller så blir det nåt helt annat.
T är helt tossig nu när vi ska titta på hund på lördag, den blir ju i princip hennes så det kan jag förstå. Hon ska söka in på djuvård är bestämt och om de hade egna hundar kunde eleverna ta med dom och använda sig av sina egna hundar i undervisningen. Övertalningen är på en nivå som jag har ganska roligt åt, allt är sååå bra och hon är sååå positiv. Inget är skrivet i blod ännu så vi får se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar