måndag 3 januari 2011

Skenpigg

Idag sov jag och barnen länge. Sen frukost, mysigt. Dottern prata och tjata om när hon skulle till sin kompis V, hon ska sova över där idag. Spännande för både henne och mig. :)
Jag och sonen åkte till Ikea för att köpa lite lådor. Jag har bestämt mig för att försöka få lite ordnig på sakerna som ligger här och där och i gamla lådor som är fallfärdiga. Tänkte börja med julpyntet.
Efter Ikea blev det en tripp till mataffären, mjölk kan man ju inte leva utan. ;) Utanför kassorna sålde dom semlor och när min son frågade om vi inte kunde köpa en till fika så kunde (eller läs ville) jag ju inte säga nej.
Hemma blev det lunch och semla till fikat, sen blev jag så trött, inte lite småsömnig utan "lägger jag mig inte nu rasar jag" dödstrött. La mig för att vila lite och sov som en liten gris i tre timmar. Nu kanske det inte är så konstigt att jag är sådär trött när jag har så svårt för att sova på nätterna.
Ringde min bonusson och frågade om han ville ha rullbandspelaren. Han är den enda som har nåt intresse av den och det ville han. Min son tycker visserligen att den är jättehäftig och han och hans pappa gick igenom banden, spelade och lyssnade med jag kan inte hålla på den i tio år för att han kanske vill ha den. Då är det bättre bonussonen har den så kan jag ta tillbaks den om han tröttnar.
Nu är jag så där konstigt avtrubbad, hoppas jag kan sova inatt så det blir nån ordning nån gång.
Imorgon ska vi till Farmor D på middag, det ser vi fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar