onsdag 19 januari 2011

Kompisdag

Idag hade båda barnen kompisar hemma. Dottern var bestämt sen innan men sonen blev bestämt efter skolan. Det har verkligen varit skillnad, de leker så bra med sina vänner. Inte alls så mycket tjafs och tjat, fast tösen är förståss på ganska mycket. Mamma får vi godis, kan vi äta popcorn, kan vi ta en macka osv. Det är bara att köra på samma nej som när hon är själv hemma. Mys och godsaker kan de få om de har kompisar hemma på fredag eller lördag. Annars får det gå bra med frukt.
Tänk att jag igår somnade gott och vaknade av mig själv tio minuter innan klockan ringde. Helt otroligt.
Idag blev det filfrukost med te och juice. Mums, jag äter mycket bätttre frukost nu även om jag alltid ätit bra frukostar.
Efter lämning av barn åkte jag och lämnade återvinning, synd bara att man har några kassar till hemma men dom hoppas jag på att ta imorgon.
Vi tiotiden blev jag sådär komatrött igen, la mig och ställde klockan på tolv för att komma upp i tid att hämta barnen vid ett.
Annars gick allt bra, trots att jag var så otroligt trött emellanåt men det går ju inte att lägga sig när man har barnens kompisar hemma.
Nu ska jag bara titta på morden i midsomer sen blir det att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar