söndag 16 januari 2011

Kalas två

I morse gick jag upp vid sex för att köra äldsta dottern till ett stall där hon ska provjobba. Men hon får inget betalt under prövotiden, känns lite mysko. Men, men vi får väl se vad det blir med det.
Idag var det så dags för kalas två.
Farmor D, storebror med son och kusin Y kom på visit.
Paket till sonen som blev supernöjd, fika med tårta och farmors morotskaka, mums!
Mycket prat, mysig och trevligt.
Storebrodern fick med sin skivspelaren och rullbandspelaren, jag är så lycklig. Mer plats hos mig men sakerna finns kvar och jag vet vart vi ska åka när vi vill lyssna på gammal musik! Lite filmer från sjuttiotalet dök upp med.
Jag räknar och räknar och hoppas att jag gjort rätt, det lär ju visa sig på tisdag.
Imorgon är det säsongsstart på dotterns dans, som hon inte längre vill gå på. :(  Jag har sagt att vi ska gå dit och testa i alla fall. Kanske har det bara vart ett lite långt uppehåll.

1 kommentar:

  1. Hej på dig

    Men vad roligt att du kommit hit till Blogglandia. Kul att läsa om kusin Y och farmor D eftersom jag vet vilka de är.
    Du ska inte ge äldsta sonen mer prylar. Han har ju inget hem snart när alla prylar tar över.
    Skoja bara.
    Nu har du fått din första följare i alla fall.
    Jag sitter och väntar på gubbarna som ska kolla läckan i Tessans rum men de verkar dröja.
    Hat så bra

    Kram Maidi

    SvaraRadera