måndag 3 januari 2011

Tiden bara rinner iväg

Tänk det är redan tredje januari. Har varit så i nästan en hel timme ;)
Nyårsdagen gjorde vi inte många knop. Vid middagen kommenterade min äldsta tös: Tänk att vi alla fortfarande går i pyjamas. Ja, tänka sig, det blev en riktig mysdag. Ivanhoe var ett måste för min del, denna brahemska film. Jag hoppas varje år att han ska välja Rebecca, ännu har han inte gjort det men man ska aldrig säga aldrig. Barnen var mest intresserade av riddarturneringarna så jag fick ropa in dom när det var dags för strid.
Efter filmen bjöd jag på ost och skinkpaj och det var fler än jag som var hungrig för det blev inte en smula kvar.
Idag ringde dotterns kompis V och ville leka. De började hemma hos oss (i stöket) för att framåt eftermiddagen hämtas av V:s pappa så var de där en stund.
Jag och sonen var hemma. Jag har börjat röja loss lite här hemma så nu är två sektioner av vitrinskåpet ute ur vardagsrummet (mitt sovrum) så nu går det lite framåt i alla fall. Jag ska måla panelen vit och tapetsera om har jag tänkt men jag kanske struntar i tapet och målar alla väggar, få se hur pass mycket ork (och pengar) jag har.
Nu är det rannsakning på hög nivå här hemma, vad ska behållas vad ska slängas. Behöver jag verkligen den där lilla pryttlen som legat gömd i en låda i tio år. Kanske, man vet ju aldrig, kan vara bra att ha nån gång. Hur länge ska man spara allt skräp och varför är det så förbenat svårt att slänga. Jag blir tokig på mig själv.
Detta året (det lilla som gått) har jag haft så otroligt svårt att somna. Jag är trött, går och lägger mig och blir klarvaken. Tankarna snurrar värre än rotorbladen på en helikopter. Snart får jag väl be nån klubba mig med en stekpanna vid elva så jag får sovit på nätterna.
Snart är det fyra! månader sen min man lämnade oss, fyra månader...... Fyra månader av saknad, tomhet och längtan. Folk säger att tiden läker alla sår, jag tror inte det. Jag tror att såret i mitt hjärta kommer bli ett ärr som jag alltid ska ha med mig som ett kärt minne av vår kärlek. Jag vill inte bli läkt, jag vill minnas....
Detta får vara allt för idag innan jag snurrar in mig i ännu fler konstigheter. Låter det som jag svamlar gör jag nog det för jag är trött.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar