söndag 8 maj 2011

En bra dag!

Inatt sov Spike hos mig i min säng hela natten. Han väckte mig vid sju med massa pussar och lite gnyende, upp och ut tänkte jag men var ju tvungen att kissa och få på mig kläder först. Det tog liiite för lång tid och Spike kissade inne. Men ut och där kissade han mer och bajsade, duktig liten vovsing!
Hemma blev det frukost för oss båda medan I sussade gott. När sen I kom upp var det dags för promenad två. Vi träffade en stooor hund, har ingen aning om ras men det var en riktigt stor hund.
Hemma tog jag hand om tvätt och disk. Herregud vad mycket tvätt det var att lägga in! Fick plockat upp lite i Ms rum också.
Sen kom T hem och jag, T och I åkte till ica för att handla lite. Sprang på farbror Ls fru I, pratade lite med henne. Åkte vi vidare till Jysk för att köpa dynor till plaststolarna, vi har pratat om det i säkert fem år men så har vi inte slängt dom gamla och det har inte blivit av men nu har det hänt!
Hemma stod J, Th och N och väntade på oss. En timma senare kom Ki, H, Ke och kusin Y.
Den enda som saknades var S men hon kommer säkert en annan dag. Oj, höll nästan på att glömma M som var i skåne av alla ställen! ;))
Vi fikade och snackade massa strunt och om en del viktiga saker också. Det var väldigt trevligt!
J, Th, N och Y åkte nån timma senare och vi andra satt kvar och svamlade.
Jag åkte och hämtade M som vart hos Su hela helgen. Dom var så nöjda med henne och tyckte att hon kunde komma dit fler gånger och stanna över helgen. Hon och Su hade lekt jättebra och hjälpt till att "passa lillebror".
Idag bjöd jag mina gäster på pizza. Hade först tänkt korv stroganoff men ville inte riktigt gå in och laga mat i det fina vädret. Efter mat och tjat åkte dom så hemmåt och vi plockade in och barnen gjorde sig redo för natten.
Tänk att det redan är måndag imorgon, hade lätt haft bara så här mysiga dagar som jag haft under denna helgen.
Nu ska jag bara ta det lugnt och rensa huvudet så jag slipper göra det inatt när jag ska sova.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar