tisdag 10 maj 2011

Tisdagsmys!

Idag hade T studiedag och vi skulle gått på cafe och ätit frukost men eftersom det inte gick att vakna trots ts trägna försök blev det inget. Hon tröttnade på sin mamma och åkte till stan för att träffa kompisar istället och jag sov och sov. Ända till klockan var ett, då jag äntligen lyckades ta mig ur sängen.
Gick och tittade på barnen som sprang fritidsmaran. Tog med min De och Em hem idag, gud vad barnen lekte bra ihop. Tänk att fyra barn kan kännas som inga. Dom åt här med oss innan deras föräldrar A och A kom. Vi pratade lite och skulle druckit kaffe men klockan gick och Em skulle ha handbollsträning vid Härlanda tjärn. Vi slängde snabbt ner kaffet i termos och åkte dit allihop. Em tränade, barnen lekte och vi vuxna satt på en filt vid vattnet och drack kaffe och pratade. Helt oplanerat och så trevligt.
När vi var på väg hem fick jag ett sms från T som varit hos J, N och M, hon skulle få skjuts hem. Jag bad I ringa upp så bestämde vi att de skulle komma in på en fika. Barnen lekte och jag, T och J satt och pratade.
Måste säga att detta varit en helt underbar dag full av underbara människor.
Nu får jag bara hoppas jag kan somna och sova lugnt. Massa intryck och en hel del kaffe motverkar oddsen.
Och den plötsliga upplysningen om pojkvän......hmmm.
Imorgon är det nytt chigongförsök......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar