lördag 7 maj 2011

Resten av dagen

När I kom hem från kalaset gick vi ut och satte upp fotbollsmålet. Sen skulle I skjuta prick tänkte han men Spike hade andra planer för han ville också spela boll. Lite fick han sparkat i alla fall.
Så fick I för sig att han ville bada. Det var bara att dra av pooltäcket och i hoppade en glad pojk. Upp ur vattnet kom en mindre glad pojk, det var ju iskallt i vattnet mamma, som om det var isbitar. Han kom snabbt upp men tog sig ett dopp till innan han gav upp.
Jag har inte köpt någon termometer ännu så vad det var för temp på vattnet vill jag inte ens gissa. Det var ju inte så länge sen det var minusgrader.
Annars har vi mest glott på tvn trots att jag behöver städa, ialla fall få undan den rena tvätten från köksön. Ja, ja det hinns väl med.
Har äntligen fått ringt farbror A också, han hade mycket att göra nu men skulle höra av sig när han får lite tid över. Jag behöver slänga massa, massa mer skit!
Så fick Spike duschat, det gjorde nog gott. Imorgon får det bli borstning, nu sover han så sött så jag ska låta honom göra det. Bara klappa lite på hjärtegrynet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar