fredag 20 maj 2011

Simskola

Det var som jag trodde, urinvägsinfektion. Ska äta piller i fem dagar sen ska jag vara bra.
Handla lite inför helgen på Ica, köpte hem en räkmacka från fiket till lunch.
Barnen kom hem ordentligt. M gick hem till Ti en liten stund.
Åkte och hämtade ut mitt nya körkort. När jag och M var där mötte vi farbror Ls fru I, pratade en stund med henne innan vi åkte hem. Tog vägen förbi First stop för att bat däcken men dom hade precis stängt, jag får ta det på måndag istället.
Barnen åt lite innan vi åkte till simskolan. Vi hann bada en stund innan det var dags. Väl där märkte vi att barnen hamnar helt fel så nästa gång ska de gå en annan kurs som passar dom bättre. ¨Då ska vi vara där tidigare också, känns lite bättre så har vi lite fredagsmystid. Nu blev det väldigt snävt om tid idag, dom var ju ganska trötta sen igår med.
Vad skönt det var att bada igen vi har inte varit på badhus sen min älskade var med. Det kändes väldigt konstigt att vara där själv med barnen, väldigt tomt. Men vi hade en trevlig och mysig eftermiddag ihop.
Jag fick (har ju snällt betalat) ett passerkort in så nu kan jag också bada hur mycket jag vill. Kanske att jag ska åka och simma lite om dagarna. Simmar ju så långsamt bara, tycker om att glida långsamt genom vattnet. Ja, ja folk får väl simma förbi.
Hemma åt vi mat och tittade lite på Fame som gick på TCM. det blir den kanalen efter cartoon network som stått på sist. Men efter ett tag började barnen träta lite väl mycket så dom fick borsta tänderna och hoppa i säng.
Så nu sitter jag här, I coh M sover, T och C är på Ts rum tur jag har en liten vovsing som troget ligger brevid mig i soffan och sover. Saknar en vuxen människa att prata med. Det är bara jag och mina tankar och tvn, men hur mycket finns på den just nu.
Kanske får ge den en chans eller ska jag kanske lägga mig i tid idag.....Fast just nu är jag inte så trött, ja, ja. Flippa lite sen sova får det nog bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar