lördag 7 maj 2011

Kosläpp och hundens dag!


Arlakossan

Ystra kossor

Spike hjärtat!
Idag var jag, I och Spike och tittade på kosläppet i Kåhög. Så otroligt mycket folk, helt otroligt!
Roligt var det i alla fall. Jag vet att det var massa där vi kände men lyckades bara se en familj. Alla kort (utom det på arlakossan) som jag lagt upp idag är tagna av sonen I.

Det var som väntat en hel del barnfamiljer.
Spike tyckte det var spännande med kossorna och efter att en hel del kor vart framme hos oss och han varit nyfiken men backat stod han till sist nos mot nos med en ko.
Några av barnen som var där kommer nog bäst komma ihåg min lilla Spike, han var så mycket roligare att vara med än att titta på kossorna.



Sen begav vi oss till grusplanen bakom Porthälla där Hundens dag höll till.
Där fick Spike hälsa på en himla massa olika hundar.
När vi kom var poängpromenadspapprena slut så vi hoppade över den.
Vi fick lite smakprover med oss hem och jag fick även köpt mat. Den påsen kostar i vanliga fall 89kr nu 49kr plus att man fick med en rabattkupong på 75kr, himla bra.
Jag fick även klorna på honom klippta för 20kr, det kändes bra att se någon annan göra det först. Nu vet jag vad jag ska tänka på och fick även en hel del andra bra tips.
Efteråt lämnade jag av I på kalas hos Al och jag och Spike gick hem. Jag fick faktiskt bära honom hem han var så trött att han bara la sig rätt ner på marken, lilla gubben.
Hemma möttes jag av T som sa hej då och åkte till Tjörn.
Nu ligger Spike och sover, jag sitter i soffan och njuter av tystnaden. Funderar på om jag vågar ta en kall öl med tanke på att M sover borta i natt med och T är på Tjörn, hmmmm.
Får se hur det blir.....
 Lite mer kort som I tagit idag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar