onsdag 18 maj 2011

Mer sömn åt mig

Så trött, inatt blev det inte mycket sömn. Och när jag väl sov drömde jag oroligt. Inget konstigt med det egentligen, det är så det är nu för tiden. Men jag brukar i alla fall sova.
Så när barnen gått till skolan la jag mig för att vila huvudet (hade huvudvärk) och vaknade fem i elva. Inte bra alls med tanke på att jag skulle vart i Mölndal elva. Jag fick ringa återbud.
Åt lite, duschade, hämtade barnen tidigt, åkte och handla hundmat, plockade lite hemma. Med betoning på lite, fick putsat ett fönster, burit ner en "trummlåda" till altanen, skurat golv i v-rummet, plockat ner lite grejor i lådor och så.
Imorgon hoppas jag få undan mer i v-rummet så ska jag fixa skåp och någontyp av mysbelysning.
Funderar även på att lägga in matttan trots att Spike inte är riktigt rumsren, det känns lite mer ombonat så. Den kostade inte multum och billiga mattor finns ju lite varstans.
Skulle behöva klippa gräset med det är nog en halv meter snart. Men inte så länge det regnar, jag kör med uppsamlare så jag kan lägga det på komposten direkt utan att räfsa. Hiskeligt bra, så slipper jag att barnen drar in gräs i hela huset med.
La ner alla projekt lagom till min tvmaratonkväll; arga snickaren, grey´s, off the map och nu står jag i valet och kvalet sova eller criminal minds....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar