lördag 21 maj 2011

Kalas och utflykt

När jag efter frukosten låg och slappade framför tv och sakta vaknade till livs ringde telefonen. Det var P, hon och barnen ville komma och hälsa på en sväng på förmiddagen, och så blev det.
P, E och A kom och vi fikade lite och pratade. Vi bestämde att vi skulle åka till en lekplats tillsammans.
Innan vi åkte dit åkte jag och barnen och handlade presenter till killarna som I skulle på kalas hos.
Släppte av I på kalaset och åkte till Ps hus, vi åkte i deras bil till lekplatsen. Vovsingarna var också med, Spike klarade bilåkandet ganska bra.
Barnen fick lekt av sig och vi vuxna pratade. Medan vi satt där dök Ms klasskompis Se upp med mamma och deras hund. Pratade lite med dom innan det var dags för oss att åka hem och hämta upp I.
E åkte med oss hem och ska sova över. Tjejerna ville titta på en läskig film om döden och så, som tur är har jag nästan inga sådana filmer. E sa att hon fick titta på filmer från 15 år hemma, mitt svar blev; Okej, hemma hos dig bestämmer dina föräldrar och här bestämmer jag och mina läskiga filmer får ni inte titta på.
Ska kolla med mamman om det stämmer, tror inte det men det kan vara bra för henne att veta om hon inte vill att dottern ska få se läskiga filmer hos någon annan.
Nu har dom ätit upp sitt godis under tiden dom tittat på tv. Dom skulle vara uppe till klockan ett eller två på natten sa dom. Hoppas inte det för jag är så trött, hade gladerligen lagt mig nio, senast.
T och pojkvännen åkte till stan, de ska äta ute och gå på bio. Så sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar