onsdag 25 maj 2011

Simskola

Idag kom i alla fall barnen iväg till skolan. När skolan var slut gick dom hem själva, dom ska göra det dom dagarna dom har simskola.
Innan vi åkte bytte jag äntligen däck på bilen, så skönt att ha gjord det!
Vi kom till simskolan lite innan utsatt tid så barnen hann bada lite innan, jag med. Undertiden barnen hade simskola simmade jag. Har inte simmat på rikitgt på flera år men det gick bra, lite långsamt kanske. Men bättre det än att ta ut sig ochinte orka, nu simmade jag i en halvtimma. Riktigt bra tycker jag själv.
Efter simskolan ville barnen inte åka hem så vi stannade och badade en stund till. Vi åt där också, alla blev hungriga och ingen var sugen på att åka hem. Tillsist fick vi ändå bege oss hemåt.
Väl hemma var T redan hemma, hon hade fått sluta tidigare eftersom det inte fanns något att göra. Hon hade städat en råttbur på 45 minuter som ska ta 2 timmar och då hade hon inte fuskat. Som hon uttryckte det själv: Mamma, jag vet ju hur man ska hantera råttor så trots att dom är agressiva gick det bra.
Det blev att läsa lite läxor innan det var dags för barnen att sova.
Jag och T satt uppe och tittade på tvn en stund.

1 kommentar: