söndag 29 maj 2011

Fortsättning kalas, kalas

Vilken trevlig kväll det blev, jag är så nöjd med att jag gick!
Jag, barnen och vovven hämtade Te med hund, vi var först på plats. Pratade lite, värdparet grillade så började de andra gästerna droppa in.
Det var grannarna ovanför, grannen brevid, Tes son med flickvän, paret på hörnan med vän som kom. sammanlagt var vi tolv vuxna, fem barn och fyra hundar. Alla var väldigt trevliga och det blev många skratt.
Vi bjöds på grillspett, potatissallad, tzatziki och vitlöksbröd. Till dessert fick vi marängsviss, det blev en livlig disskution om hur man uttalar denna dessert. P hade gjord ett bål på nåt smultronvin och fruktsoda, smakade en mun, väldigt gott och sött, perfekt sommardrink. Det bjöds på öl och vin men jag som körde drack sprite.
Barnen lekte, hundarna for runt och vi vuxna pratade och skrattade.
Vi åkte inte hem förrän vid elva. M sov över och jag körde Te med hund hem.
I sa att han ville titta på film när vi kom hem men somnade när han la huvudet på kudden. Jag la mig också då men hade så mycket som snurrade i huvudet att jag fick gå upp igen.
Hoppas jag somna sött nu när jag skrivit av mig en del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar