torsdag 26 maj 2011

En trevlig dag!

Idag var jag och pratade med diakonen, lika trevligt som vanligt. Känner mig alltid nöjd när jag går därifrån. Vi pratar om min älskade, om barnen, om mig, mitt liv, min framtid, mina planer, glädje, sorg, vänner och mindre trevliga personer jag ibland råkar ut för. Allt i en blandning, ibland skrattar jag och ibland gråter jag men det är alltid ett bra möte.
Efter jag varit där ringde P (Spikes mammas matte) och tyckte jag kunde komma till henne och hälsa på. Åkte dit och fick lunch en jättegod sallad. Vi satt ute och hundarna lekte.
Efter lunchen gick vi till en liten inredningsbutik där dom hade de mest underbara saker, vågade knappt titta. Vi blev bjudna på kaffe av ägarna, helt underbara människor verkade det som.
När vi kom tillbaka kom Ps moster med Spikes lillebror. Oj vad bröderna lekte, dom stojade runt som besatta. Fast väldigt söta besatta.
Vid tre åkte jag och hämtade I, M hade följt med kompis F hem.
Hämtade M vid halv fem. Hon kom hem och gick direkt ut med Spike på en promenad.
I cyklade bort till fotbollsträningen och jag hämtade T som fick sluta tidigt. M ville inte följa med utan stannade med Spike hos Ti under tiden.
Åkte till Is fotboll vid halv sju för att titta lite.
Hem igen och tvättade lite ska se om jag inte orkar städa lite med, eller nä, det får vänta tills imorgon.
Nu ska jag bara ta det lugnt så jag kan somna gott inatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar